Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Дворник » Пн 12 фев 2018 1:14 pm

Ребятишички попробуйте посадить высотный дрон "Global Hawk/Triton я посмотрю что у вас из этого получится. Конечно же 100% защиты нет ни у кого от "спуффинг атак" но есть системы которые гораздо в меньшей степени реагируют на попытки перехвата систем управления дроном.
Дворник
 

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Гость » Пн 12 фев 2018 2:04 pm

Sierra писал(а):Свежайшего из Сингапура - макет перспективного Ан-2050 - украинская разработка. Фото с презентации :beer:


Свет не видывал такого тупого придурка, как ты, Паша. На фото B-2 Spirit of Arizona, что можно элементарно увидеть по б/н на створке шасси.

Фото этого самолета крупно: https://media.defense.gov/2015/Oct/30/2 ... 77-005.jpg

С презентации у него фото, ска... Свежайшее у него из Сингапура, ска... :fool:
Гость
 

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Джек воробей » Пн 12 фев 2018 2:46 pm

А вы гость не боитесь реакции Паши? Ась? Он ведь не такое тут писал. (Хотелось бы заметить, что денег у Антонова вообще нет, да и предприятия Антонов тоже нет
Ликвидировали понятно вам Павел? :fool:
Джек воробей
 

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Sierra » Пн 12 фев 2018 2:51 pm

С презентации у него фото, ска... Свежайшее у него из Сингапура, ска... :fool:


Уж и приколоться нельзя, блин... Совсем без юмора..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :crazy: :beer:

Теперь вот о чем - нашел я вам аналогию из советского прошлого и сегодняшних ВКС - история с Су-57 абсолютно аналогична, не ржать, а читать дальше, МиГ-27. Именно ему. Поясняю - МиГ-27 (МиГ-23БН включая) М, Д было выпущено дофига и больше. А вот в два раза более продвинутых и в два раза более дорогих МиГ-27К (Кайра) чуть более 200 машин. То есть в типовом полку ИБА была одна эскадрилья Кайр, предназначенная для поражения особых целей. Кстати и выпускались Кайры весьма показательными сериями - 2, 2, 5, 20 и т.д. машин в серии - первые серии использовались для отработки боевого применения. Так и с Су-57 будет - в полку Су-27/30/35 будет одна эскадрилья Су-57-х. А потом видно будет.... :beer:
Аватара пользователя
Sierra
Завсегдатай Military
Завсегдатай Military
 
Сообщения: 21662
Зарегистрирован: Вс 21 мар 2010 10:22 pm

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Sierra » Пн 12 фев 2018 2:52 pm

Нашел вот из презентации - Taurus - одна из самых распространенных подвесных систем НАТО. :beer:
Вложения
50.jpg
Аватара пользователя
Sierra
Завсегдатай Military
Завсегдатай Military
 
Сообщения: 21662
Зарегистрирован: Вс 21 мар 2010 10:22 pm

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Sierra » Пн 12 фев 2018 3:12 pm

Для Вуду - цитата Combat Aircraft

The US Air Force looks set to retire its B-1B Lancer and B-2A Spirit fleets as the new Northrop Grumman B-21 Raider comes online. The Fiscal Year 2019 budget request will see the USAF allocating funding to upgrade its B-52H fleet under its so-called ‘Bomber Vector’, which includes the sundown of the B-1 and B-2, which were previously expected to remain in service until 2040 and 2058 respectively.

The decision-making appears to have been based on mission capable rates, cost of maintenance and spares supply chains — the B-52 has a lower operating and less complex operational cost than its stablemates.

It seems the USAF has chosen to retain the B-52 because of its versatile payload and its ability to carry the new Long-Range Standoff cruise missile. Around 75 B-52s will remain in service until at least 2050, with $22 billion package of upgrades including new engines, plus at least 100 B-21s.

The ‘Bomber Vector’ draft plan, revealed by Air Force Magazine, says the B-2 will be retired ‘no later than 2032’ and the B-1 ‘no later than 2036’.

If Air Force Global Strike Command (AFGSC) retained all of its platforms it would have swelled to 257 aircraft, which the USAF says is unsupportable. Retiring the B-1 and B-2 will also reportedly save sufficient funds to cover the cost of base infrastructure upgrades to accomodate the B-21.

The new plan is based around a ‘force-neutral manning structure’, which means the USAF will man the B-21 squadrons with personnel coming from the B-1 and B-2 communities as they are retired, although the bomber force will grow overall from the current 157 aircraft today to at least 175.
Аватара пользователя
Sierra
Завсегдатай Military
Завсегдатай Military
 
Сообщения: 21662
Зарегистрирован: Вс 21 мар 2010 10:22 pm

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Sierra » Пн 12 фев 2018 3:22 pm

Еще Вуду - не всё так просто оказывается...

According to the recently-released Director of Operational Test and Evaluation annual report for 2017, the US Air Force Operational Test and Evaluation Center (AFOTEC) began Initial Operational Test and Evaluation (IOT&E) of the F-22A Raptor’s new Increment 3.2B upgrade in September 2017.

Increment 3.2B is a Major Defense Acquisition Program and provides hardware and software upgrades to fully integrate AIM-120D AMRAAM and AIM-9X Sidewinder missiles onto the USAF’s premier fighter. The protracted timescales of Increment 3.2B led to the USAF opting initially for a ‘rudimentary’ capability with AIM-120D and AIM-9X ahead of the full 3.2B — the AIM-120D was added first in Update 4, with the AIM-9X added in Update 5.

Development testing delays with 3.2B led to the USAF warning that it wouldn’t be completed as planned by the end of April 2017, thus delaying IOT&E, which is required to be completed successfully in order to authorize a Full‑Rate Production decision, currently scheduled to occur in July 2018. However, the report says IOT&E did start in September 2017.

The report then says: ‘F‑22A Increment 3.2B IOT&E adequacy requires the ability to conduct mission‑level, open‑air flight testing against specific adversary air capabilities. As of the start of IOT&E, the Air Force was not able to provide the means to conduct open‑air testing on the Nevada Test and Training Range (NTTR) using all of the appropriate air assets required by the IOT&E test plan.’

Additionally, it says: ‘The NTTR Air‑to‑Air Range Infrastructure (AARI) instrumentation system provides an automated means for real‑time battle shaping crucial to complex F‑22A open‑air operational flight testing through shooter‑to‑target accredited weapons fly‑out simulations. As of September 2017, the Air Force had not demonstrated AARI readiness to support FY17‑18 Increment 3.2B IOT&E and will not be able to accredit the system due to lack of end‑to‑end verification of all functions and detailed validation of weapons fly‑out models.’

‘Without an accredited AARI system, the Air Force lacks the means of resolving operational mission‑level measures for F‑22A Increment 3.2B IOT&E in open‑air flight testing, and places pending FY18 F‑35 IOT&E open‑air NTTR testing in jeopardy since a fully functional AARI is required for F‑35 IOT&E.’

In short, the Nellis range complex, formally known as the NTTR, has a problem. The report clearly states that as of the start of Increment 3.2B IOT&E in September 2017, the USAF ‘was not able to provide the means to conduct open‑air testing on the NTTR using all of the appropriate air assets required by the IOT&E plan. IOT&E open‑air flight test execution will be inadequate unless the Air Force can provide the required assets for testing.’

A national asset
The NTTR is vitally important to the US military — it regularly supports complex test and evaluation by the Nellis-resident 422nd Test and Evaluation Squadron. It’s the reason this important unit is located here. Indeed, the original IOT&E for the F-22 was flown on the NTTR by a dedicated test team from Edwards AFB. ‘We largely developed the tactics through trial and error with access to the best threat replication tools available on the Nevada Test and Training Range (NTTR),’ one pilot told Combat Aircraft last year.

Increment 3.2B is fundamental to F-22 capabilities, and clearly it places huge demands on the NTTR infrastructure and assets to test it to the limits and expose any weaknesses. Seemingly, the Nellis AARI (which is regarded as being world-leading) has not been able to move with the times and adequately instrument a modern weapon such as the AIM-120D, although such testing must have been completed for the F-15C, which has already fielded the missile.

Moreover, the air force is unable to provide the appropriate air assets to support the testing. Air assets points to ‘Red Air’ aggressors. Nellis is home to the 64th Aggressor Squadron (AGRS) F-16s, and recently the 18th AGRS from Eielson AFB, Alaska, has deployed its F-16s here. Presumably to support both the resident Weapons School and operational testing on the NTTR. In addition, Draken International flies contracted ‘Red Air’ support at Nellis with A-4 Skyhawks and L-159 ‘Honey Badgers’. So, there appears to be sufficient volume of ‘bad guys’ at Nellis for the F-22 testing.

The reference to a lack of ‘specific adversary air capabilities’ for Increment 3.2B IOT&E suggests that the USAF needs to evaluate the latest Raptor upgrade against a clear and very specific threat in a live flying scenario — which points to specialist aggressor ‘assets’.

The Groom Lake-based Air Force Test Center (AFTC) Det 3 ‘Red Hats’ remains responsible for test and evaluation of foreign materiel, and Detachment 3, 53rd Test and Evaluation Group (TEG) ‘Red Eagles’ is tasked with high-end aggressor training.

It was widely reported last year that a crash on the NTTR claimed the life of Lt Col Eric ‘Doc’ Schultz, a highly-experienced and well respected US Air Force test pilot, on September 5. Lt Col Schultz’ tragic death was shrouded in a veil of secrecy, which caught the attention of the aviation world and it appears that he was the Commanding Officer of ‘Red Hats’ when he was killed. Subsequent, unverified, reports suggest that Schultz was flying a Su-27 ‘Flanker’ derivative when he was killed.

The ‘Red Hats’ flies AFMC-owned ‘assets’ under the so-called Foreign Material Exploitation (FME) program. These ‘assets’ (including a Su-27P photographed over the NTTR in 2016) are classified and they are shrouded in secrecy, despite a number of sightings. Could it be that Lt Col Schultz’ accident has prompted the USAF to halt the flying of such specialist ‘assets’, pending formal investigation into the crash? This could explain the details in the Operational Test report.

If this is the case, it underlines the importance the USAF places on such aircraft to validate new capabilities. It might also explain why F-35 IOT&E has been pushed back to the end of 2018. If there was ever a time the USAF wanted to test air-to-air vulnerabilities, it would be in F-35 engagements against ‘specific adversary air capabilities’ in a realistic environment.
Аватара пользователя
Sierra
Завсегдатай Military
Завсегдатай Military
 
Сообщения: 21662
Зарегистрирован: Вс 21 мар 2010 10:22 pm

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Доброжелатель » Пн 12 фев 2018 6:34 pm

Sierra, вы же понимаете, что пытаетесь дискутировать со школьниками? У вас осталась хоть чутка самоуважения или пропили всё?
Доброжелатель
 

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Sierra » Пн 12 фев 2018 7:43 pm

Sierra, вы же понимаете, что пытаетесь дискутировать со школьниками? У вас осталась хоть чутка самоуважения или пропили всё?


Мне скучно и я много болею.... Нужно же себя веселить. Тем более, даже моих, оспариваемых многими, знаний хватает на обычный ликбез. Одновременно я, печатая, тихо пилю Бэнши F2H-3 от Академи.... 8-) :beer: Вот ломаю голову с шасси... :beer:

Да и детям надо хоть немного мозга вкладывать в головы, а то они совсем без башен. :beer:

Вот им новый Ослик (OV-22B)... Из Сингапура
Вложения
38_1.jpg
Последний раз редактировалось Sierra Пн 12 фев 2018 7:47 pm, всего редактировалось 1 раз.
Аватара пользователя
Sierra
Завсегдатай Military
Завсегдатай Military
 
Сообщения: 21662
Зарегистрирован: Вс 21 мар 2010 10:22 pm

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Sierra » Пн 12 фев 2018 7:45 pm

Еще JAS39 из Сингапура
Вложения
47.jpg
Аватара пользователя
Sierra
Завсегдатай Military
Завсегдатай Military
 
Сообщения: 21662
Зарегистрирован: Вс 21 мар 2010 10:22 pm

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Дворник » Пн 12 фев 2018 9:48 pm

Люди, никто не знает, ходит слух, что на базе Су 34 создадут "линейку" летательных аппаратов различного назначения. Это вообще правда? Ну там были планы слепить самолет РЭБ....
Дворник
 

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Sierra » Пн 12 фев 2018 9:58 pm

Люди, никто не знает, ходит слух, что на базе Су 34 создадут "линейку" летательных аппаратов различного назначения. Это вообще правда? Ну там были планы слепить самолет РЭБ....


Дык он давно есть. На сегодня есть только одна проблема - компоновка такой машины. Те же Ту-22 имели внутренний модульный контейнер с различными станциями. Компоновка Су-34 предполагает только подвесные. Но и тут проблемы организационные, технические и т.д......

Хотя, изучаем матчасть, комплекс "Прогресс" - контейнерная станция РЭБ/РЭР спокойно гасила любую версию Иджис и ЗРС Патриот (проверено в условиях ГСВГ и южного фланга НАТО). Честно говоря не знаю чем закончилась эта программа (не следил), но отработана была еще на МиГ-27. Насколько мне известно - в конце 90-х существовали всего 4 таких контейнера. Для отработки боевого применения. Возможно сегодня существует более новая версия. Надо покопаться.... :beer:
Аватара пользователя
Sierra
Завсегдатай Military
Завсегдатай Military
 
Сообщения: 21662
Зарегистрирован: Вс 21 мар 2010 10:22 pm

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Sierra » Пн 12 фев 2018 10:09 pm

Пара свежих фото J-20
Вложения
41.jpg
42.jpg
Аватара пользователя
Sierra
Завсегдатай Military
Завсегдатай Military
 
Сообщения: 21662
Зарегистрирован: Вс 21 мар 2010 10:22 pm

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Дворник » Пн 12 фев 2018 10:28 pm

Хорошо с самолетом РЭБ разобрались :good:
Мне просто интересно, что еще можно проектировать на базе Су 34 но только не штурмовик. Су 25 пока что справляется и ладно. Может еще какие слухи есть.
А не слышали на базе j 20 вроде бомбовоз лепить обещали...
Дворник
 

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Sierra » Пн 12 фев 2018 10:37 pm

Я об этом много писал и тут мы с Гришей Омельченко (мною всемерно уважаемым) различны.

J-20 изначально некий аналог Су-34 - он противокорабельный ударник в первую очередь.

проектировать на базе Су 34 но только не штурмовик


Был даже дикий проект плаформы для вывода микроспутников.... :crazy: :beer: Даже вроде в КР когда-то была статья. Надо поискать.

А так - разведчик и самолет SEAD - Дикая ласка... :beer: Хотя... модульная кострукция БРЭО Су-34 позволяет прямо "на земле" ваять любую версию... :beer:
Аватара пользователя
Sierra
Завсегдатай Military
Завсегдатай Military
 
Сообщения: 21662
Зарегистрирован: Вс 21 мар 2010 10:22 pm

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Sierra » Вт 13 фев 2018 12:01 am

Кстати, для тех, кто гонит на СССР - ПРНК-23 МиГ-27 позволял программировать 6 точек маршрута (они же цели), а вот у Торнадо GR3 всего 4 точки и без сброса БК. :beer:
Аватара пользователя
Sierra
Завсегдатай Military
Завсегдатай Military
 
Сообщения: 21662
Зарегистрирован: Вс 21 мар 2010 10:22 pm

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Дворник » Вт 13 фев 2018 12:49 am

Че там в Сингапуре Су 30 на выступлениях публику заставил замереть? :crazy:
Он это могет.... mailer
Дворник
 

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Sierra » Вт 13 фев 2018 1:05 am

Угу
Вложения
42.jpg
Аватара пользователя
Sierra
Завсегдатай Military
Завсегдатай Military
 
Сообщения: 21662
Зарегистрирован: Вс 21 мар 2010 10:22 pm

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Дворник » Вт 13 фев 2018 2:15 am

Когда то был проект Су 54 может напишете пару слов о его назначении? Бомбер, или аналог Су 30/34?
Дворник
 

Re: Измышления о пятом поколении или "В гостях у Sierrы"

Сообщение Ворон » Вт 13 фев 2018 2:37 am

Франция и Германия планируют приступить к проектированию собственной машины...5 поколения.
Собственно старик "Торнадо" еще может полетать...у Еврофайтера нет ярко выраженных ударных возможностей...та же батлама с Рафалем. Однако не понятно...Британия чего делать будет? Они же с Французами тоже разрабили проект 5 поколения....

P.S. товарисчи....если допущены ошибки не судите строго....это так сказать в ознакомительных целях не БОЛЕЕ. К тому же Европа "лажанулась" они совсем свихнулись на экономии....а зря. Таперича или "Торнадо" ремонтировать и модернизировать....или скорее всего купувать F 35. Но вот по какому пути пойдут в германии?
Слушайте, а "Торнадо" действительно очень сложен? Или очередная пурга?
Они бы Грипен 5 поколения подождали бы... :crazy:
И то, если он появится...
Ворон
 

Пред.След.

Вернуться в Общение на произвольные темы

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 5

123456



Яндекс цитирования Rambler's Top100 АвиаТОП

12345